Kijkje in de klas

Benieuwd wat we zoals doen op de Sleutel?
Bericht Peuteropvang

Hallo,

Veel van jullie kennen mij al, omdat ik al een aantal jaren op De Sleutel te zien ben, maar voor wie mij nog niet kent, stel ik mezelf nog even voor; ik ben Dineke Horlings en ik ben werkzaam op de peuteropvang (voorschool) in De Sleutel.

Op maandag t/m donderdag vang ik een groepje peuters op en bereid ze voor op groep 1. Dit gaat natuurlijk allemaal spelenderwijs in een vertrouwde en veilige omgeving.

Ik werk veel samen met de kleuterklas. Zo wordt groep 1 al een beetje vertrouwd en is de overgang niet zo groot wanneer kinderen 4 jaar worden. Net als op school werk ik ook het hele jaar met thema's. Deze thema's sluiten aan bij de thema's van groep 1 en 2, zodat we ook hier de samenwerking kunnen opzoeken. De thema's staan dicht bij de belevingswereld van het jonge kind en aan de hand daarvan doen we spelletjes, activiteiten, knutselen we en leren we nieuwe woorden. Verder staat met elkaar spelen, delen, elkaar helpen en steeds meer zelf doen centraal.

Mocht u een keer willen kijken, dan bent u van harte welkom voor een rondleiding.  Voor meer info kunt u bellen met 088-2330000 of mailen met klantenservice@prokino.nl

Met vriendelijke groet,

Dineke

2e prijs Voorleeswedstrijd

Vandaag deed Rochella (groep 7) mee aan de voorleeswedstrijd. Ze deed mee namens Obs de Sleutel tegen andere voorleeskampioenen van scholen in Veendam en Pekela. Rochella is 2e geworden van de 11 deelnemers. Een super knappe prestatie! Ze had een origineel boek uitgekozen, goed contact met het publiek, een goede intonatie en een goed spreektempo (aldus de jury). Kortom, ze heeft het erg goed gedaan. Gefeliciteerd!

Ze gaat helaas niet door naar de volgende ronde, mits de winnaar van deze ronde ziek wordt en niet in staat is om voor te lezen.